Downloads: A new file has been added by neteye:
Katzenberg Hillclimb
Katzenberg Hillclimb V1.0
Track made from scratch by Neteye.
Katzenberg Hillclimb claims to be the first track supporting the Hillclimb feature provided by Simbin with Race 1.2.1.9.
Katzenberg is a fictional 2,6km / 1,6m hillclimb somewhere in the german Mittelgebirge. Despite being rather short, it has some tricky corners which dont allow big mistakes, as this track is not a "guardrail channel" like the Simbin Hillclimb.
There are 30 grid positions. Be careful by choosing how many cars you want to allow to start: the faster the cars, the shorter the laptimes, the fewer the starters. Because when the first one finished his run, the ones not started til then wont start on the normal spot. Thats a limitation by the Race Engine. So a laptime of 1min and longer will allow a full grid of 30, 58sec a grid of 29 etc.
As i only race online and i only made the AI with BTB, i presume that the AI just sucks. And i just don't care, so... feel free to create a better one
Thanks go to:
Simbin
BTB
3DSimed
GTLGroove
Paint.net
FrankyBB for the LOD
the many creators of xpacks for BTB!
V1.0
-Initial release
Known Issues:
-none til now
Rainreflections dont work on hillclimbs. Even the official one has none.
Conversion only after permission from Neteye at Weissbierbude, Nogrip or Racedepartment.
You want to host this track on your downloadserver? Please send me a message so i know where the track spooks around
========================
Katzenberg Bergrennstrecke V1.0
Strecke erstellt und erdacht von Neteye.
Katzenberg beansprucht, die erste Strecke zu sein, die Simbins Bergrennen Feature zu unterstützen, welches mit Patch 1.2.1.9 eingeführt wurde.
Katzenberg ist eine 2,6km lange Fantasie-Bergrennstrecke irgendwo im deutschen Mittelgebirge. Auch wenn sie eher kurz ist, hat sie ein paar anspruchsvolle Kurve, die keine Fehler erlauben. Die Strecke ist nunmal kein "öder" Leitplankenkanal wie der Simbin Hillclimb.
Es gibt 30 Startplätze, allerdings sollte man vorsichtig sein, wieviele Starter man zulässt. Je schneller die Fahrzeuge, desto kürzer die Rundenzeit, desto weniger Starter. Wenn der erste die Ziellinie überquert hat, kann nicht mehr normal gestartet werden. Leider eine Einschränkung der Race Engine. Bei Rundenzeiten von 1 Minute sind 30 Starter möglich, 58s erlauben 29 Starter usw.
Da ich nur online fahre und die KI nur mit BTB gemacht habe, nehme ich an, dass die AI scheiße ist. Ist mir auch egal - deswegen kann wer möchte die AI gerne verbessern.
Dank geht an:
Simbin
BTB
3DSimed
GTLGroove
Paint.net
FrankyBB for the LOD
Die vielen Macher von XPacks für BTB!
V1.0
-erste Veröffentlichung
Bekannte Probleme:
- bisher keine
Regenreflektionen funktionieren nicht bei Bergrennen. Selbst der Simbin Hillclimb hat keine.
Konvertierungen bitte nur nach Absprache mit Neteye auf der Weissbierbude, NoGrip oder Racedepartment.
Du willst die Strecke auf deinem Server zum Download anbieten? Schick mir doch bitte eine Nachricht, damit ich weiß wo die Strecke überall rumgeistert