Stock Car Extreme v1.52 RELEASED

Renato Simioni

Reiza Studios
Stock Car Extreme V1.52 is now available on Steam & via GSC Sync!

This update brings some further bug fixes & small improvements.

INSTALLATION (Non-Steam users):

Update to v1.52 by running GSC Sync.

If you are having any trouble updating via GSC Sync, you may download the V1.52 update package from the links below:

SCE V1.52 Update

FULL SCE V1.51 Installer (needs all 7 parts adding up to 11gb, please note it includes only StockV8 2014 season, missing 2013):

PART 1
PART 2
PART 3
PART 4
PART 5
PART 6
PART 7

Mirror 1:

PART 1
PART 2
PART 3
PART 4
PART 5
PART 6
PART 7

Mirror 2:

PART 1
PART 2
PART 3
PART 4
PART 5
PART 6
PART 7


IMPORTANT!!

If you have any issues getting the game to run, please make sure to consult the troubleshooting thread and all the recommendations in the opening post.


Main changelog for v1.52:

Features & Fixes:

  • Added automatic rotation support for Fanatec Clubsport V2;
  • Added DRS & tire compound state to replays;
  • Fixed F-Retro error in Dedicated tool;
  • Added onboard starter to SuperV8;
  • Fixed fog not working over grass blades;
  • Adjusted SuperV8 collision mesh;
  • AI callibration run-through for all series;
  • Minor physics adjustments for F-Extreme, F-Reiza, F-3 & karts;
  • Fixed Safety Car position at Montreal modern;
  • Made main menu series selection arrows red for better visibility.
Please note that due to replay code changes, older replay files will no longer be recognized by v1.52.

Please keep discussions and questions about v1.52 here - if you´re not sure about a problem you´re encountering, this is the place to discuss it.

If you have a bug to report please use the bug report thread. (make sure o check the opening post).
 
Last edited:
I notice the F Classic AI has a much better acceleration/traction out of corners and i wonder if it is in need of adjusting. Running 117%@Montreal88 and i can't keep up with the acceleration/traction they get out of slow hairpins and chicanes. They seem to be allowed to put the power down much better than i can.
I immediately lose 0.6s from the start line. I obviously can't floor the throttle in 1st and even need to wait a bit in 2nd and by that time they're already gone. I even went on to bind a launch control, lol. :D

Anyway, just wondering if this is in need of some adjusting or not. I'm also running default setup and the difficulty setting is near max, so that may be a factor as well. They do slow down more for the turns, though, but then compensate at turn exit with superior traction.

That;'s the whole problem with putting the game in 117%: Once you start getting over 100%, the AI cars are more capable then the player car to compensate for the fact that the AI can't just get better beyond 100%. It's like a weight penalty system (except that you don't get heavier, everyone else just gets lighter).
 
Saludos...
Primero que nada quiero comunicar, que varios compañeros y yo incluido, hemos intentado contactar con Reiza Studios, sin obtener respuesta alguna, incluso en el foro de Steam estan poniendo mensajes con el mismo comentario. Y con quejas de que estan teniendo caida de FPS con los Microprocesadores AMD. Señores esto no es nada, nada serio...
Pertenezco a la administracion de una comunidad, y os en nombre de la mayoria de nuestros pilotos:

A principios de Enero del 2015, decidimos pasarnos al simulador GSC 2013, y hacer la temporada de F1 con vuestro simulador todo el año 2015. Y a finales de Diciembre de ese mismo año, tomamos la decision de volver a crear la temporada de F1 para el 2016 con vuestro GSC...

Hemos empezado a entrenar para la pretemporada 2016 y nos hemos encontrada con dos sorpresas desagradables. Una puede pasarse mas o menos por alto, aunque la verdad eso de estar en un GP oficial, y no poder ver en tiempo real a los pilotos adversarios, con los compuestos de gomas elegidos, molesta un poco. Y que a todos los pilotos se les ven con los mismos compuestos de gomas.
Pero lo que no se puede pasar por alto es que al finalizar un GP, no podamos visionar la repeticion porque no se pude ver a los pilotos con los compuestos de gomas correctos, ya que los vemos a todos con el mismo color de compuestos...
Sinceramente nos gusta el simulador GSC, pero esos errores, nos tiraria por tierra toda esperanza de utilizar vuestro simulador.
Ahora nuestra preguntas son las siguientes:
-Teneis intencion de corregir ese fallo en una proxima actualizacion?
- Vais a dejar ya de actualizar el GSC 2013?

La mayoria de estos comentarios , es parte de los correos electronicos, que hemos mandado a Reiza...

Y ahora para termianr quisiera hacer unas aclaraciones bajo mi humilde opinion, ya que como cliente vuestro que soy al comprar vuestro producto, creo que tengo derecho a opinar e incluso a reclamar. Digo yo que si usted va a comprar un producto a una tienda, pues lo querras en buenas condiciones y funcionando perfectamente, y si le biene con un defecto, pues se supone que le tienen que devovler el dinero o darle el producto funcioando perfectamente, no creen?.

Da la sensacion de que Reiza Studio quiere ignorar a sus clientes, clientes que hemos sido los que hemos pagado por un simulador (Un producto que no esta acabado)
Exigimos con todo derecho como clientes, que nos den el producto, por lo menos sin errores, y solo entonces, nos quedaremos satisfechos como clientes. Y si no pueden cumplir, creo que estamos en nuestro derecho a reclamar la devolucion del dinero aportado....

Un saludo cordial y esperamos respuestas, gracias.
 
No speako Spañol.

Creo que son conscientes de este fallo, pero ahora se centran totalmente en el lanzamiento del Automobilista, que será gratuito para los que compraron el GSCE hasta el 5 de enero de este año y ya debe contener este fallo del compuestos de gomas corregido. Si no se corrige, tendrán que esperar un poquito más.
 
That;'s the whole problem with putting the game in 117%: Once you start getting over 100%, the AI cars are more capable then the player car to compensate for the fact that the AI can't just get better beyond 100%. It's like a weight penalty system (except that you don't get heavier, everyone else just gets lighter).

There are two things I do when 100% isn't challenging enough. (1) force AI to have better setup (can be HUGE difference) and (2) handicap myself via setup...beginning with fuel then gearing then tires depending on where AI strength / weaknesses are. It's fun to have performance differences especially when power vs grip trade off but completely understand desire for equal vehicle performance as well.
 
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